سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس که در آسمان و زمین است ـ حتی ماهیان دریا ـ برای جویای دانش آمرزش می طلبند . [پیامبر خدا صلی الله علیه و آله]
فانوس 12

 

 
 

شکلات

تحقیقات نشان داده است که شکلات قدرت مغز را افزایش میدهد.خوردن روزانه شکلات شما را در مقابل از دست دادن حافظه در اثر افزایش سن کمک میکند.شکلات دارای پلی فنل است که باعث افزایش جریان خون به مغز میشود،البته این بدین معنا نیست که در مصرف آن زیاده روی کنید وروزی یک قالب شکلات مصرف کنید!مصرف روزانه 10 گرم شکلات برای عملکرد بهتر مغزی کافی میباشد.

سبزیجات

از سبزیجات استفاده کنید که سرشار از ویتامین ها و آهن هستند و در مقابل زوال عقل از شما محافظت میکنند.یکی از مهمترین این سبزیجات اسفناج است،نصف فنجان اسفناج پخته حاوی مقادیری آهن،ویتامین E    و K    میباشد.لازم به ذکر است که سبزیجات بیش از حد پخته  نشوند در این صورت مواد مغذی آن از بین میروند.

تمشک

اگر میخواهید برای  به یاد آوردن زمان ملاقات،خوردن به موقع دارو و.... وابسته به موبایلتان نباشید از تمشک استفاده کنید.با افزایش سن پردازش اطلاعات و انتقال آن به مغز به زمان طولانی تری نیاز دارد،تمشک حاوی آنتی اکسیدان میباشد که ارتباط بین اعصاب و گرفتن اطلاعات را افزایش میدهد.

روغن زیتون

روغن زیتون به همان اندازه که اثر فوق العادهای بر سلامتی و پوست شما دارد ، برای عملکرد مغزتان نیز بسیار مفید میباشد علی الخصوص روغن زیتون خالص که بعلت محتویات آن از بروز آلزایمر و اثرات منفی آن بر روی سلولهای مغزی جلوگیری میکند.

ماهی سالمون

مصرف ماهی بر هوشیاری وهوش شما اثرات مطلوبی دارد.سالمون حاوی چربی امگا 3 و ویتامینD   ودیگر مواد مغذی است که مغز را از ناراحتیهای ذهنی دور نگه میدارد.مصرف هفته ای یکبار آن بسیار مفید اسvت.

چغندر

مصرف این گیاه قرمز اثرات خارق العاده ای دارد.چغندر حاوی نیترات است که رگهای خونی را باز نگه میدارد و اجازه میدهد که اکسیژن وخون به مغز جریان پیدا کند.میتوانید آب چغندر را صبح ها میل نموده و یا خود چغندر را به سالاد بیافزائید تا عملکرد مغزیتان را افزایش دهید.اگر از مزه آن خوشتان نمی آید با لیمو و فلفل مصرف کنید تا طعم بهتری به آن بدهد.

غلات سبوس دار

غلات سبوس دار حاوی آنتی اکسیدان وسرشار از فیبر میباشد،همچنین به میزان زیادی ویتامین B1   دارد و سطح قند خون شما را طبیعی نگه میدارد و در نتیجه شما را در مقابل از دست دادن حافظه محافظت  میکند.

قهوه

تحقیقات اخیر نشان داده که کافئین موجود در قهوه قدرت بازدهی شما را بالا میبرد و همچنین در برابر بیماری آلزایمر مقابله میکند.مصرف دو فنجان قهوه در روز همراه با دیگر مواد غذائی حافظه را تقویت میکند.

سیب

سیب حاوی ماده ای بنام کوارستین است که به محافظت سلولهای مغزی کمک میکند.کوارستین آنتی اکسیدانی است که جریان خون را افزایش میدهد و همچنین سلولهای مغزی را از رادیکالهای آزاد که موجب کاهش شناخت وادراک میشود دور نگه میدارد.لازم به تذکر است که کوارستین در پوست سیب وجود دارد لذا سیب را هنگام خوردن پوست نگیرید.

دارچین

پیشنهاد ما به شما این است که دارچین را به غذاهای خود اضافه کنید چرا که شما در مقابل آلزایمر حفظ میکند.موادی که در دارچین وجود دارند پروتئین هائی را که موجب از کار انداختن سلولهای مغزی شما میشود از فعالیت باز میدارد.

درصورتی که این 10 ماده غذائی را بطور منظم مصرف کنید ایمنی شما در قبال بیماریهای ذهنی وکاهش حافظه بالا میرود.اغلب آنها جریان خون و اکسیژن را به مغز افزایش میدهد و خستگی را از از بین میبرد وشما را فعالتر میسازد.

 

   

 

      



نوشته شده توسط مهیارایرانی 93/11/17:: 11:49 عصر     |     () نظر